Funderingar med en BigMac i hand

Fundering nummer 1; Eftersom en del människor anser att homosexualitet är en sjukdom så borde man som gay då kunna sjukskriva sej från jobbet eftersom man kanske smittar, eller ?

Fundring nummer 2; Läste en insändare i Metro om att killar ska få vara lucia, vilket en del människor tydligen är emot.. Måste säga att jag personligen helst ser att det är en tjej men eftersom det är så viktigt att tjejer ska ha rätt att göra "kill-grejjer" ska det väl vara lika, att killar får göra "tjej-grejjer ? Varför inte lixom ?

Fundering nummer 3; Läste i samma tidning att våran finansminister sagt att man minsann kan hantera situationen med den lägsta a-kassanivån, ursäkta men det tror jag så mycket jag vill på.. Vet hur vi varje månad får kämpa med att få örena att räcka och det är många månader som mamma fått låna pengar eller helt enkelt trolla med knäna, jag fattar inte hur hon klarat det under alla år ! Men det är ju lätt för en som säkert får in mammas trippla årslön per månad att säga nått sånt.. Jag säger bara, testa innan du uttalar dej !

Fundering nummer 4; Varför är vi så dåliga på att bry oss om andra människor ? Idag när vi var inne i Örebro så tvärdog våran bil nästan mitt i vägen.. Vi stog där å försökte få tag i folk som kunde hjälpa oss och massa bilar körde förbi, KÖRDE FÖRBI ! Jag vet inte exakt hur länge bilen stog där, kanske en timme och under den tiden så stannade 1 bil av kanske 30, EN ENDA BIL, plus 3 polisbilar som stannade enbart för att dom trodde att vi var några idioter som trodde att man fick parkera mitt i en rondell.. Sen får vi inte glömma att alla ungdomar med 240 och 740 i Örebro åkte förbi, sladdandes och gloendes..  Sånna människor som faktiskt stannar gör en otroligt glad men man blir ganska förvånad över hur få som faktiskt stannar, det är nästan skrämmande.. Jag menar, den här situationen kunde vi ju hantera och vi hade folk att ringa osv men om inte lixom ? Eller om man blir nerslagen, bryr sej ingen då heller ?

Det finns två sorters människor, dom som stannar och hjälper folk i nöd och dom
som bara blundar och kör förbi.. Vilken typ är du ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0