Live every second like it's your last one

Nu är det inte långt kvar till jul ! :) Och inte så långt kvar till Jonas och min 3 års dag, kan ni fatta ? 3 år lixom ! Tiden går äckligt fort så det är verkligen dags att ta tag i sitt liv nu ! Jag vet att jag skriver det var och varannan dag men nu menar jag allvar.. Jag blir nästan rädd ibland över hur mycket tid av mitt enda liv som jag spenderar sittandes i soffan å sucka.. Hur kul är det ? Det får jag säkert massa tid till när jag blir pensionär så varför hålla på redan nu ? Nej, nu blir det ändring här ! Det får nog bli mitt nyårslöfte så än kan jag sitta å häcka framför teven ! ;) Den svåra frågan kvarstår ju iofs fortfarande, vad gör man med sitt liv ? Vad vill jag ? Varför inte skriva en lista, här och nu ?

1. Jag vill bli känd
2. Jag vill vara ledig ofta
3. Jag vill ha mycket pengar
4. JAG VILL HA KUL !

Jaa, det är väl ungefär så det ser ut ! Nu kanske inte den här listan var superdupermegaseriös men om man får drömma så ! Allvarligt talat så skulle jag helst av allt bara vilja ha kul ! Det spelar ingen roll om jag så är lapplisa (okej kanske inte lapplisa) bara man trivs, mår bra och har kul ! Det är det abosolut viktigaste ! Man måste inte vara en stenrik högt uppsatt chef för att duga och bli nöjd.. Ha roligt och njut, man lever ju bara en gång ! Om nån skulle säga, du får aldrig mer äta din favoritglass, hur skulle mycket skulle man inte njuta av den då ? Eller om man aldrig mer får se sin favoritfilm, då skulle man väl njuta av varenda sekund ? Precis samma sak med livet, fast här har vi en och bara EN chans att göra nått av det, bara en gång då vi får chansen att njuta ! Men det är svårt, jag vet.. Jag, som folk märker, njuter inte och jag slösar bort en massa tid på skit men det är inte alltid lätt.. Man har inte alltid nått att njuta av, ibland känns allt bara skit och det vet jag för det har varit (och är till och från) min enda känsla.. Men så plötsligt kanske det där ögonblicket kommer, som gör att allt vänder ! Det kanske inte alltid kommer av sej själv, man kanske måste hjälpa det på traven lite och det är det som jag ska lova mej själv inför 2009 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0