Min julhelg

Nu har här inte skrivits på superlänge (inte sen julafton iaf :P) så det finns en del att berätta ! ;)

Vi börjar med dan föredoppare dan ! Jonas var iväg och jobbade på eftermiddagen så tog han tåget hem vid åtta ! Så kommer han hem och säger att han har en rolig sak att berätta och jag blir såklart supermegadupernyfiken ! Så berättar karln att han inte bara suttit bredvid utan oxå pratat med ROBIN B !! "Jaa Jonas, jag blir verkligen glad för din skull.." NOT ! Varför kunde inte jag suttit på tåget just då ? Nej den enda idol-människa jag sätt (som privatperson) är Sam från förra året och det var ju inte särskilt tillfredställande :S I alla fall så gick han tydligen av här i Hallsberg och skulle på nån buss så jag drog med mej min kära mor till station men han var inte kvar, eller inte inom synhåll i alla fall ! ;) Så var det med det ! Efter det lilla äventyret drog vi med en fullproppad bil till Finnerödja !

Så kom självaste dopparedagen, dagen D, 24 december, jaa JULAFTON (som jag detta år längtat extra mycket efter, dock utan bra anledning) ! Dagen var lite halvt stressig med matlagning osv som vanligt med tummen upp för oss att vi i år hann äta INNAN Kalle Anka !! Det har nog aldrig hänt eftersom familjen Henriksson är känd för att alltid vara sen ! :P Men det finns fortfarande hopp för oss ! Jonas kom fram till att själva julafton består av väntan, väntan och väntan ! Först går man upp och äter frukost för att sen bara gå och vänta/längta efter den underbara julmaten ! Sen väntar man på Kalle Anka (om man då inte alltid är sen med maten och vänder på teven för att äta till Kalle Anka) ! Efter det väntar man på att se sista avsnittet av julkalendern (om man så inte har sett ett enda avsnitt förut så måste man se det sista, kände dock att jag inte missat speciellt mycket i år.. Det går bara utför med julkalendern, eller är det bara så att man växer upp ? Ooj, vart värsta diskusionsparentesen här :P) ! Sen väntar man på det som man egentligen har väntat mest på hela dagen, julklapparna, som då öppnas lite efter julkalendern ! Man är dum som går och väntar och längtar för från att vara en gigantisk samling med julklappar så förvandas den på bara några minuter till en gigantisk hög med papper och kartonger och snören.. Underbart är kort som det heter ! Men dock underbart ! :) Var så nöjd med mina klappar + att man numera, som lite äldre, njuter av att ge klappar oxå ! Så det blev en riktigt mysig jul förutom att pappa inte hade nån björkved som han kunde tnda i öppna spisen med..

Dagen efter dopparedagen kom juldagen som spenderades ungefär likadant, om man tar bort all väntan och julklappsöppningen ! Sen kom Jonas och min 3-årsdag ! Den spenderades inte på nått speciellt sätt men vi ska gå på bio och käka på Donkan nån dag här snart ! Det är ett perfekt sätt att fira tycker jag, behövs inga dyra restauranger och skit här inte ! I alla fall, 3 år ! Kan ni fatta ? Den vanliga frågan, hur såg mitt liv ut innan ? Jag minns ärligt talat inte.. När jag tänker efter så tror jag nog att det inte ens fanns ! Men tillbaka till 3-årsdagen.. Jag kan inte sitta här å säga att det alltid har varit underbart utan att ljuga.. För underbart har det verkligen inte bara varit, det har varit en hel del skit som vi dock har överlevt (undra hur många ggr jag har använt ordet "dock" i den här texten?) och jag älskar min lilla sötisplutt Jonas Andreas Gustavsson ♥

Idag packade vi in oss i bilen med minst lika mycket packning som på ditvägen, så fick vi äntligen komma hem till våran lägenhet ! :) Asså när jag är nere i Finnerödja så känns det nästan inte som att det har varit mitt hem fast ändå på nått sätt.. Det känns långt bort lixom.. Så det känns skönt att komma hem till en varm lägenhet med varmt vatten i kran och sin egen mat i kylen ! :)

Jaa det var väl min julhelg ! Nu har jag sån värk i ryggen att jag nästan inte orkar sitta här mer, kanske ett tecken på att det är nog ? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0