Happy toughts

Hörde just på teven att Sverige just nu har den värsta jobbkrisen på över 15 år, kul att man lyckades bli arbetslös precis då.. Meen nu hade jag lovat mej själv att skriva ett positivt inlägg idag (och kanske fler dagar framöver) så det ska vi väl försöka med då ! Det ska nog gå ganska bra för jag tycker ärligt att dagen varit ganska bra ! :) Vi har varit på Konsum och Netto för att lämna in jobbansökan och gissa vem som skötte snacket ? ;) Moi ! Riktigt stolt faktiskt ! Det märks att träning ger färdighet, ärligt asså, om man är blyg eller har social fobi så måste man träna och utsätta sej för jobbiga situationer ! Man behöver ju kanske inte börja med att vinna Nobelpriset och stå där å hålla tal utan man kan ju börja med sånt som är mindre jobbigt, som för mej att svara i telefon även om jag inte känner till numret.. Så kan man ta jobbigare saker när dom mindre jobbiga känns lättare ! Sen i alla fall, så gick vi till biblioteket och lånade böcker ! Måste ju ha nått att göra när man bara går hemma så jag ska läsa massa böcker och jag ska försöka lära mej att sticka, om jag har tålamod till det ! ;) Efter bibblan tog vi med Nova och en boll ut så hon fick leka av sej lite, sen hade vi oxå planerat att springa en runda men vädret höll inte i sej så fick skjutas upp ! Nu ikväll blir det Bonde söker fru och sen Oskyldigt dömd ! Jag önskar av hela mitt hjärta att man fick äta godis idag.. :( Just det, endast positiva tankar, ord och smajlisar ! Får tänka såhär istället, tur att det inte är godisdag så man kan behålla sin beach-kropp ! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0