090809, 21.14

Idag när jag, mina systrar och Jonas var inne på macken kom det in en kille som under sin högstadietid var en sån där som jävlades med alla. Han och hans kompis gick liite för nära i korridoren, knuffade till folk liite för hårt för att det skulle vara utan avsikt, slogs utan anledning osv. Min syster var en av dom utsatta och hon har berättat om ett tillfälle när hon av någon anledning fick nog. Han kanske knuffade till henne, jag vet inte, men i alla fall så pekade hon fuck you åt honom och han reagerade som väntat. Han blev förbannad och gick rakt emot henne vilket han i sin tur antagligen hoppades skulle skrämma henne rejält, kanske till och med få henne att be om ursäkt eller gå därifrån. Men istället för att låta honom fortsätta vara den tuffa som ingen vågade sätta sej uppe mot stog hon bara kvar och tittade honom rakt i ögonen. Trots att hon var fruktansvärt rädd så stog hon bara där. Antagligen gjorde det honom förvånad eftersom han då vände och gick.

Just den där typen av människor skulle jag tro finns på alla skolor, kanske till och med i alla klasser. Dom där som gör att så många dagligen går till skolan med en molande värk i magen. Jag undrar om han, som kom in på macken idag 10 år senare, någonsin tänker på att hans beteende, hans idiotiska sätt att hävda sej faktiskt kanske skadade någon för livet. Tänker han på att det han gjorde mot så många kanske hans egna barn en dag får utstå? Och vem är han då att komma och säga att så gör man inte?

Samtidigt kan jag inte annat än att tycka synd om dom här människorna.Kanske hade dom ett helvete hemma, kanske var dom så otroligt svaga inombords att det enda sätt för dom att känna sej som människor var att skrämma skiten ur andra. Man kan ju aldrig veta vad som döljer sej bakom en stenhårda ytan men man kan ju hoppas att dom den dagen dom får egna barn inte lär dom att det bästa sättet att få bekräftelse på, det är att skada andra. För mej är inte det att vara tuff alls. Nej tuff, det är man om man är den som står kvar och stirrar tillbaka i ögonen på den som vill en illa, utan att låta rädslan ta över!

Kommentarer
Postat av: SANNAH

Haha, ska visa hur jag gör så fort jag köpt nya strumpisar:D

2009-08-09 @ 21:45:57
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: Pim

SV: Jag har inte hört den :)

2009-08-09 @ 22:09:33
URL: http://pimpelompen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0