090814, 22.04

Jag stör mej otroligt mycket på fördomar som absolut inte är logiska någonstans. En grej som jag har hört från mer än ett håll, det är att männiksor som är bisexuella skulle vara mindre pålitliga som partners. Alltså, om en bisexuell tjej är tillsammans med en kille så är folk runtomkring oroliga för att tjejen helt plötsligt ska vilja ha en tjej istället. Till exempel i A shot at love with Tila Tequila (lr var det Ikki-twins?) var det en av dom manliga deltagarnas familj som fick träffa Tila som sa typ att "tänk om hon ändrar sej och vill ha en tjej?". Den typen av fördomar är så himla korkad för vad får folk att tro att bara för att man är bisexuell så kan man inte hålla sej till en person? Jag menar, det kan ju lika gärna vara så att jag som är hetro plötsligt blir intresserad av en annan kille än min pojkvän. Det är ju lixom inget typiskt drag för bisexuella bara för att dom gillar båda könen. Och det är ju inte heller själva könsorganet i sej man är intresserad av utan personen.

När man tänker efter så är det riktigt idiotiskt med fördomar över huvudtaget, jag menar det är ju bättre att ta reda på hur personen ifråga är innan man bestämmer sej för hur man ska uppfatta honom eller henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0