091213, 01.48

Jag blev lite småarg när jag läste tidningen förut idag. Som dom flesta antagligen vet var det ju Idol-final igår, med Erik som vinnare. Och vet man det så vet man kanske också att när Erik som vinnare framförde vinnarlåten (som förövrigt för en gångs skull var riktigt bra) kom hans fram tills nu okända flickvän upp på scenen. Jag tyckte det var jättegulligt och hade antagligen gjort ungefär likadant om jag varit i samma situation som hon. Men enligt juryn var det en dålig ide som kunde äventyra Eriks flickidol-image. Det är tydligen otroligt dumt att som "osingel" försöka lyckas som artist. För Laila Bagge, hon hade minsann turnerat som gift utan att bära sin vigselring.

Ett otroligt idiotiskt tankesätt, om ni frågar mej. Man ska alltså som artist inte ha rätt att visa upp att man är upptagen/sambo/gift? Hur stor plats artisteriet än tar i ens liv så är det ju faktiskt mer ett yrke än en livsstil. Då måste man ju ha rätt att synas inför publik eller fans med sin partner. Jag skulle verkligen avsky att ha en pojkvän som i media var tvungen att inte låtsas om mej.

Rätta mej om jag har fel men jag tyckte det var otroligt löjligt att ens diskutera huruvida Erik har flickvän eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0