091213, 20.49

Jag satt och kollade lite på lucia-firandet på teven förut och jag blir bara så trött. Absolut inget illa ment mot lucian där men hon var blond, vanlig och såg rätt så tråkig ut. Jag är så fruktansvärt emot (tydligen) alla andras bild av den traditionella lucian så ni fattar inte. Varför inte ha en färgglad lucia? Och med färgglad menar jag inte direkt hysteriska färger på lucialinnet eller så utan en färgglad personlighet, ett färgglatt utseende, en färgglad utstrålning. En person som syns och sticker ut fast som ändå passar in i sammanhanget. Jag vet till exempel att vi på min högstadieskola ett år hade en tjej från typ Sri Lanka som lucia och hon var hur fin som helst, både med och utan luciautstyrseln!

Så jag tycker att vi från och med nu byter ut bilden av en traditonell lucia mot något helt annat, något färgglatt, spännande och unikt. Deal?


Kommentarer
Postat av: LISA MARKLUND

Hejdu :) vad gör du idag? :D

2009-12-14 @ 14:28:24
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0