Dålig uppdatering

Jävlar vilken dålig uppdatering det är i min blogg.. Och jag som blir så irriterad när folk aldrig uppdaterar ! ;)
Tänkte skriva om en sak jag hörde på nyheterna för några dagar sen.. Det handlade om den här tjeje Lollo, som blev misshandlad av sin pappa och som skulle bli utvisad till landet där hennes pappa så snällt  skulle ta emot henne.. Hon blev ju då utvisad men lever nu gömd nånstans i Sverige och så snackade dom med nån migrationssnubbe eller nått och han förklarade att för att få stanna i Sverige så måste man vara sjuk, riktigt sjuk och då sa reportern;
- Men hon är ju dödshotad?! och på det svarade karln
- Jaa, men hon är inte sjuk!
Jaha, jag visste inte att vi hade dödsstraff i Sverige ?! För det är ju så det blir, om han skickar henne tillbaka dit där hon är dödshotad så kunde han ju lika gärna avrätta henne själv då ! Asså alla sånna där ställen, som socialen, försäkringskassan osv det är som att dom tror att alla fall ser exakt likadana ut, dom måste sitta där med alla fall på papper och så har dom en jäkla mall som dom lägger över och stämmer den så får man hjälp och annars inte.. Man kan väl faan inte anta att alla fall ser likadana ut utan man måste ju kolla på enskilda fall och dömma utifrån det.. Jag tycker det är helt sjukt hur det fungerar här i Sverige !

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Håller me , jävligt dåligt ! Man undrar juh om dom ens hör varom säger , hur jäkla dumt d låter !

2009-01-28 @ 21:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0