Lyxiga gamla tv-appart

Tänkte att ska man blogga så ska man göra det ordentligt, så jag slår till med ett inlägg till för dagen !
Fick några tankar i huvet när jag skrev det här med att man inte ska klaga för det finns dom som har det värre, och dom tankarna ledde till fattigdom. Jag och min familj är väl vad man skulle kalla fattig, lever på existensminimum känns det som :S Och så tycker vissa människor att om t ex vi käkar på Donkan så är det fel för det har vi egentligen inte råd med, har även hört saker som att teve är lyx (våran teve som förövrigt är typ lika gammal som jag, nej inte riktigt men det är ingen jäkla plattteve inte utan en gammal, hederlig, vanlig och skapligt bra teve) osv. Jag menar, hur skulle man orka leva om man inte fick unna sej nått roligt ? Som att titta på sin favoritfilm eller sitt favoritteveprogram? Eller att man aldrig skulle få unna sej käk från Donkan ?  Det är lixom inte värt det, att spara på vartenda öre, det är inget liv lixom..

Nu var det kanske lite överdrivet att vi lever på existensminimum, så illa är det ju inte men vi har det ju knapert lixom.. En sån sak som semester, det finns inte i min värld.. Att åka utomlands eller bara till en annan stad, bo på hotell osv sånt har jag lixom aldrig varit med om. Och till exempel Liseberg, dit åker ju alla flera ggr om året, jag har varit där en gång i mitt liv ! Jag menar inte att det är så himla synd om mej för att jag inte har varit på semester men då kan man tänka såhär, vad hade det varit för liv om jag inte nån gång ibland fick unna mej något litet.. Behöver inte vara nått dyrt, kan räcka med en måltid på Donkan så skulle jag vara nöjd lixom (nöjdare iaf:P) !

Jag kräver absolut ingen lyx men jag tänker aldrig sluta unna mej dom där småsakerna som anses vara lyxiga !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0