090705

Här skrivs det inte mycket märker jag ! Meen, det har jag ju mest mej själv att skylla. Fast jag tänker skylla lite på vädret dom senaste dagarna som gjort att man helst bara klär av sej in på bara skinnet och som tar all ork förutom några futtiga kraftansträngningar som gör att man orkar ta på sej bikinin och dra ner till närmaste sjö. Ja, ni fattar! Det har varit för alldeles för varmt och fint väder för att sitta vid datorn. Plus att jag varit på "semester" nere i Finnerödja och deras dator är lite seg stundtals ;) Men nu är jag hemma, för tillfället.

Jag har kommit på att jag tycker mycket bättre om musik live än på skiva. Alltså bra musik, sån musik som jag gillar. Sen kan även dålig musik bli bättre tack vare att det är just live. Ett superbra exempel på att livemusik är bättre är Dead by April i Sommarkrysset igår. Det var sjuukt bra ! Där kan jag säga att den låten höjdes i mina ögon, eller öron kanske man säger när det handlar om att lyssna. Då var ju det ändå inte live "på riktigt", jag menar jag var ju inte där ;) På nått sätt blir det lite opersonligt och stelt när det är på skiva och oftast så gör artisten om melodin litegrann när han/hon sjunger live vilket oftast blir till fördel för låten. Ett annat exempel är Patrik Isaksson. På skiva är han rätt, tråkig ? alldaglig ? Har sett honom live flera ggr på Rix Fm och han har varit grymt bra där !

Så för många artister kanske det är så att deras sång måste höras tillsammans med deras utstrålning för att den ska beröra. En del kan beröra med bara rösten medans andra måste sjunga sina låtar med hjälp av scenspråket !

Kommentarer
Postat av: Randy

Eller hur & billig var den också =)

2009-07-06 @ 14:07:24
URL: http://www.randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0