090731, 18.24

Folk, speciellt ungdomar, som skaffar pojk- eller flickvän säger ofta "du och jag föralltid" och "jag kommer aldrig sluta älska dej". Jag har själv sagt såna saker och självklart känt så men jag måste säga att jag tycker att dom där orden egentligen är alldeles för starka, speciellt för att komma från någon som kanske har sin första pojkvän och är 14 år. Dom betyder ju så otroligt mycket och jag tycker att man har använt tex orden "jag älskar dej" så mycket så det har nästan ingen betydelse alls längre, det är bara något man säger för att man ska, typ.

Sen har jag också svårt att tro att vi människor är skapta för att hitta en person, the one, när vi är i tonåren och sen leva med den människan livet ut. Vi människor ändras och utvecklas ju, det är ganska otroligt att två kära människor efter tio år tillsammans har utvecklats åt precis samma håll. Jag blir i alla fall förvånad om man hör om par som faktiskt hängt ihop hela livet men jag skulle ljuga om jag sa att jag trodde det var omöjligt för det tror jag verkligen inte. Dock tror jag det är väldigt sällsynt.

Jag kanske bara är pessimistisk, jag vet inte..

Kommentarer
Postat av: adina

oj! jobbigt att älska donken :P?

2009-07-31 @ 21:20:16
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0