090723, 11.15

Jag måste ta upp det här ämnet med att lämna kommentarer i andras bloggar, bilddagböcker eller var det nu kan vara. Min mamma som snart är 47 (men som fortfarande ser ut som 35<3) har en lunar där hon brukar snacka med folk, lära känna lite nya människor. För drygt ett år sen tatuerade hon sej ganska nära ena bröstet och la sedan ut en bild på tatueringen i galleriet på lunar för att dom hon snackade med ville se den. Så nån dag den här veckan hade en otroligt mogen 15-årig tjej kommenterat den bilden, nått i stil med att det var läskigt och att hon själv inte skulle vilja hitta sånna bilder på sin mamma på nätet.

Det är ju min mamma som har lagt ut bilden och tanken att det skulle vara läskigt eller på nått sätt fel har aldrig funnits hos mej. Och inte hos mina systrar heller. Den här tjejen fick det ju att låta som att det var tuttarna hon ville visa upp men det var det ju självklart inte. För hade det varit så hade jag nog satt stopp för det! Nej, hon ville visa sin tatuering. Och så råkar hon vara lite äldre än fjortis.

Vad är felet lixom? Får man inte tatuera sej som 47-åring eller får man bara inte visa upp tatueringen för andra? Jag säger som jag brukar, tyck och tänk hur mycket du vill men finns det ingen värde i det du tycker och tänker, håll käften istället! Vad vinner man på att kommentera onödiga saker hos andra människor? Trodde den här tjejen att mamma skulle ta bort bilden för att en liten skitunge öppnade käften? Jag tror i och för sej inte att hon tog åt sej det minsta men det är en principsak. Jag skulle aldrig få för mej att kommentera något elakt hos någon, jag vinner inget på det. Hur dåligt man än mår känner man sej inte ett dugg bättre bara för att man just fått någon annan att må piss. Kanske ett kort ögonblick, när man fått avreagera sej på någon annan. Men om det är avreagera sej man vill göra tycker jag att man ska skaffa sej en boxningssäck istället för att göra livet surt för oskyldiga människor.

Godmorgon förresten! ;)


Kommentarer
Postat av: Micaela

Precis! Håller med i det du skriver. Har man något onödigt eller elakt att säga så ska man hålla det för sig själv, det lönar sig inte att säga det. Bara omoget!

2009-07-23 @ 11:50:10
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0