090320

Ännu en dag har gått och inte faan är man nått klokare för det.. Asså jag vet att denna fråga börjar bli tjatig men vad ska man göra med sitt liv ? Jag vet verkligen inte.. Ska jag söka till tolkutbildning ? Gå i skolan i ytterligare fyra år ? Eller ska man sitta här och hoppas på att läget på jobbsidan snart förändras ? Eller ska jag söka nån helt annan utbildning ? Har funderat på nageltekniker (låter otroligt töntigt men jag tror det vore askul).. Kan inte nån smart människa bara bestämma åt mej ? Det vore så jäkla mycket enklare, att bara göra det man blir tillsagd.. Fast det kunde nog bli jäkligt fel oxå.. Neej, jag vet inte.. Dom här tankarna snurrar runt i mitt huvud nästan dygnet runt, bara snurrar och snurrar.. Eller egentligen så snurrar det mest frågor om pengar, det är det som får mej att tveka till att börja plugga.. Jag vill inte få fjuttiga 2500 spänn i månaden i fyra år, det går jag inte med på men hur kul är det att ta studielån ? När man då äntligen är klar med sin utbildning, jaa då sitter man på feta skulderna istället.. Visst, det vore ju bra om man kunde jobba lite medans man pluggar men 1. det finns inga jobb och 2. vem orkar jobba en massa samtidigt som man går i skolan på heltid ? Får helt enkelt skita i att sova, skola heltid på dagen och jobb heltid på natten.. Perfekt ! Nej men ärligt talat är det inte lätt att vara människa så är det nån som har några råd om hur man ska bete sej så tar jag tacksamt emot dom, för jag vet verkligen inte !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0