091021, 23.00

Idag gjorde jag något som jag nu såhär i efterhand kan anse vara ganska dumt. Jag och mamma var iväg och storhandlade på Ica Maxi. Då får jag syn på den här omtalade glassen Ben och Jerry, som jag tidigare aldrig hade ätit. Så tänkte jag att idag slår jag till, kollar vilka smaker som finns och upptäcker att en är bananglass med choklad och valnötter. Folk som känner mej vet att enligt mej så är banan och choklad tillsammans lika klockrent som det mest klockrena du kan tänka dej, HELT KLOCKRENT! Då kanske man såhär en bit in i storyn undrar vad som var det dumma med det hela. Jo, när jag sen kommer hem och smakar på glassen som är sådär krämig och lite halvsmält, så är det för tillfället bland det godaste jag ätit! Jag kommer alltså vilja köpa den här glassen, som för det första kostar en förmögenhet och för det andra innehåller fler kalorier än vad min kropp borde inta, väldigt ofta i framtiden! Inte alls bra!

 

Sen gjorde vi ett annat fynd som senare visade sej vara en besvikelse! Vi köpte något som enligt reklamen skulle vara röd kiwi vilket jag också förväntade mej, men så var inte fallet! Det såg snarare ut som att någon råkat spilla ytterst lite karamellfärg i mitten på kiwin.. Dåligt! Men att den var god gjorde situationen något lättare! ;)



den så kallade röda kiwin..



Kommentarer
Postat av: Ida

Åh jag har aldrig vågat testa bananglassen (för att den är så sjukt dyr, och tänk om jag inte gillar den? Då håller jag mig till de jag vet att jag gillar) haha men då kanske det är dags att testa då ;)

2009-10-22 @ 18:44:20
URL: http://idathewiseone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0