091016, 15.25

Jag måste säga att jag tycker Lars Ohly är jävligt grym. Han är inte som man förväntar sej att en politiker ska vara, sådär stel, tråkigt och allmänt ointressant. Nej, Lars Ohly han pratar så att i alla fall jag kan förstå det mesta, han skämtar och han är stundtals nästan ironisk när han talar till/om alliansen. Såg till exempel för några dagar sedan, under partiledardebatten, att han sagt något om att hans svärfar (eller var det farfar?) hörde väldigt dåligt och att han en dag blivit förbannad, slagit näven i bordet och ur örat flög det en vaxpropp. Så sa han att han undrade om inte Jan Björklund skulle se efter om det var något han led av, vaxpropp i örat. Jan Björklund såg måttligt road ut kan jag meddela ;) Såg bara just det där så jag vet inte vad som sagts tidigare men jag antar att Björklund lyssnat dåligt. Jag tyckte i alla fall att det var askul sagt! Vem förväntar sej att en politiker under en (antar jag) väldigt viktig debatt ska kläcka ur sej något i den stilen lixom? 

Har hört att många inte gillar Ohly men jag tycker som sagt att han verkar asbra. Och mänsklig, framförallt. Jag gillar att han är sådär skämtsamt ironisk på "motståndarnas" bekostnad. Och det är väl förresten inte så konstigt, det alliansen står för är ju ofta så dumt och idiotiskt att det inte finns något annat sätt att bemöta det med än just ironi!


Kommentarer
Postat av: Emmelist

jo det är bara finfint! förutom en hemsk huvudvärk :(



men ska strax vila lite middag och hoppas på att det går över.



något planerat för helgen?

2009-10-16 @ 16:03:16
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: tack du :) Händer hos dig då? :D

2009-10-16 @ 16:10:59
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/
Postat av: Emma Damm Drawings

Hejsan, kika gärna in på mitt senaste inlägg där du kan se på ett videoklipp där jag visar hur man tecknar ett öga. Ha en superfin helg :-)

2009-10-16 @ 17:08:02
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: A.C - jag har aldrig varit snygg men har alltid varit söt:)

jodå dt e bara fint med mig:d hehe..^^



händer i helgen då?:D

2009-10-16 @ 18:11:35
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: A.C - jag har aldrig varit snygg men har alltid varit söt:)

ajhaha..låter trevligt...

alltid kul att shoppa:D ..



dt händer inte mkt hos mig utom en massa plugg då..ha rför mkt att göra i skolan så hinner inte göra ngt annat just nu:S måste ju utnyttja helgen nu bara för dt..tur att dt kmr inte bli fint väder..annars har man nog deppat när man ska plugga hemma när dt skulle vore fint väder:p ehhe..^^

2009-10-16 @ 19:05:28
URL: http://amychen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0