100208, 14.51

Alltså vad fan är det med folk och deras jävla hundar? Ska det vara så förbannat svårt att ha sån pass koll på sin egen hund så den inte helt oprovocerat går till attack mot någon annans? Är det verkligen för mycket begärt av hundägare? Jag blir så jävla förbannad. Det är tredje gången på inte lång tid alls som jag är ute med våran hund och blir nästintill överfallen av någon annans hund. Förutom att min hundrädsla har ökat och gjort att jag nästan är rädd för att gå förbi andra människor med hundar så har det gjort Nova jätterädd. Hon har aldrig visat några aggressioner mot andra hundar utan svansen har alltid viftat men nu märker jag att hon har blivit jätterädd. Så fort en annan hund kommer i närheten så håller hon sej intill mitt ben eller bakom och vill i vissa fall knappt ens gå förbi.

Det som gör mej mest arg är att dom människorna som jag stött på inte ens verkat bry sej om att deras hund morrar och hugger efter någon annans utan dom bara lite lamt säger hundens namn och kanske drar lite i kopplet. Idioter säger jag bara. Behandlar man sina barn på samma sätt är det inte konstigt alls att det finns mobbing och skit här världen. 

Det är ju så stränga regler och utredning av dom blivande föräldrarna när det gäller adoption, det kanske är något man borde införa när det gäller blivande hundägare också.


Kommentarer
Postat av: simone

Det är tråkigt när hundägare inte bryr sig, många hundar går på min lille ute.. som är lösa, när det tom är lag på att ha hunden kopplad, förjävligt beteende!

2010-02-09 @ 10:38:18
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0