100112, 16.49

Idag när det var dags för den dagliga hundpromenaden gick jag för att titta på termometern, för att enkelt kunna avgöra hur många lager jag borde klä på mej för att komma levande och någorlunda varm hem. Till min förvåning visade den endast -5. Rena sommarvärmen juh, jämfört med tidigare dagar då den stått på både -20 och -25. Fast det konstiga var att trots att jag hade ungefär lika mycket på mej idag som för en promenad i kallare temperatur så frös jag nästan mer idag. Det är som att luften vid -20 står helt still och trycker bara på utifrån medans "varmare" luft som -5 är mer rörlig och kryper in både här och där. Kanske är så det går till, vad vet jag. Underligt i vilket fall som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0