101029, 18.29

Det är egentligen ganska lustigt. Svarade precis på en kommentar som bland annat innehöll frågan "allt bra?". Det är väl kanske den vanligaste frågan bland frågor i bloggvärlden (och kanske resten av världen också, vad vet jag?). Men i alla fall, det lustiga med det hela är när man tänker efter, hur ofta svarar jag faktiskt ärligt på den frågan? Svaret för min del blir i princip aldrig. Jag svarar alltid typ "allt är bara bra med mej" när jag egentligen skulle vilja svara "inget är bra, allt suger och jag känner mej totalt värdelös rakt igenom". Men hur många förväntar sej egentligen detta brutalt ärliga svar? Ofta är det ju bara en artighetsgrej att fråga hur någon mår på samma sätt som i alla fall jag tror, att det är ganska givet att man på denna artighetsfråga nästan alltid svarar att man mår bra vare sej man gört eller inte. Ingen förväntar sej väl att få höra den här personen rabbla upp en lång lista på saker som får honom eller henne att må sämre än bra. Så man undrar ju hur många som faktiskt skulle uppskatta det ärliga svaret framför det givna.

Sen måste jag bara tillägga att jag tycker absolut inte att det är något fel med att ställa frågor som "allt bra?", det här var lixom bara en liten fundering. Och ett erkännande att jag faktiskt ljuger ibland.



Så nej, allt är inte bra med mej.


Kommentarer
Postat av: Cissi

jaa, jag älskar den! :D

2010-10-29 @ 19:04:26
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: becca

Sv: jo de är bara fint :-) bus eller godis då? ;-)

2010-10-29 @ 19:25:36
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Kanske det tråkigaste som finns!



Usch, nu har jag pluggat som en tok. Funderar på att köpa en enorm väggkalender för att hålla ordning på mig. Använder du almanacka eller kalender eller så?

2010-10-29 @ 20:45:11
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0