101009, 22.54

Jag bara måste få dela med mej av mina åsikter angående Sverigedemokraternas lilla protest häromdagen. Det var för några dagar sedan jag läste på text-tv om hur biskop Eva Brunne höll ett tal under gudstjänsten som inledde riksmötet. Hon pratade om rasism, främlingsfientlighet och alla människors lika värde varpå SD:s ledamöter reste sej för att i protest gå därifrån. Det visar ju inget förutom precis, exakt vart dom står i den frågan. För om det nu inte är rasister dom är, varför i helvete blev dom så kränkta att dom kände sej tvugna att gå därifrån, mitt i gudstjänsten och någons tal? Om dom nu inte är främlingsfientliga och håller med om att alla människor är lika mycket värda, då fanns det väl heller ingen anledning att ta åt sej och känna sej utpekad? Jag citerar Göran Hägglund; "När de lämnade visade de upp sej som de som biskopen pratar om". Exakt. Men så långt tänkte dom uppenbarligen inte.

Det visar sej alltså att SD inte bara är rasister, främlingsfientliga och emot att alla människor är lika mycket värda, dom är till råga på allt jävligt respektlösa också. För sitter man med i riksdagen är det väl ganska viktigt att man kan lyssna på och respektera att alla kommer inte tycka precis som en själv. Hur skulle det se ut om människor så fort någon har en åsikt som någon/några andra inte håller med, reser sej och går därifrån? Så fort Reinfeldt nämner skattesänkningar då reser sej Mona Sahlin och co och går därifrån, bara för att dom inte delar åsikt? Är det på det sättet vi ska styra och förbättra vårat land? Samtidigt säger sej ju SD inte vara varken rasister eller främlingsfientliga, så med tanke på det hade dom ju inte behövt gå ut eftersom det enligt dom själva då även är deras åsikt. Konstigt.

Men enligt Jimmie Åkesson var ju biskopens tal väldigt olämpligt. Behöver jag ens nämna vad jag anser olämpligt? 


Kommentarer
Postat av: luffi

bra för det är inget att göra!!



haft en fin lördag annars d? kram

2010-10-10 @ 09:59:55
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0