100916, 11.56

Igår ramlade minstingen i familjen ut från våran balkong på tredje våningen. Med minstingen menar jag inte min yngre lillasyster utan minstingen som i våran lilla skruttkatt som är jätteliten och söt. Hon var i alla fall borta när jag skulle stänga in dom för kvällen, då hon är lite översmart den där skrutten så vet hon alltid när det är sovdags och passar då på att gömma sej. Så jag tänkte att så var väl fallet nu också. Jag letade och letade, jag ropade och försökte locka med mat men inte kom hon fram. Fick till och med gå in till mamma som lagt sej och fråga om hon sett henne, vilket hon inte hade. Eftersom jag hade haft balkongdörren öppen under kvällen så tittade mamma ut för att se om hon såg något misstänkt nere på marken och där, ensam och rädd, satt hon den lilla sötnosen. Både mamma och jag sprang ner och när vi kom fram var hon självklart inte synlig. Hon är väldigt skygg så vi tänkte att nu får vi väl aldrig tag i henne. Men tillslut så såg jag henne långt inne i en buske där hon satt och pep. Efter lite klättrande, kämpande och ryckande i hennes svans (förlåt!) fick jag tag i henne. När vi kom in såg vi att hon var blodig på näsan och hakan och idag haltar hon lite. Lilla kraken! Hon är lite för orädd för sitt eget bästa den där tussen men man kan ju hoppas att hon nu lärt sej att INTE balansera på räcket på balkongen.




Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: hihi tack :D älskar dödskallar D

2010-09-16 @ 19:57:37
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: LISA MARKLUND

hellu sötnus! några speciella planer för helgen? :D

2010-09-17 @ 00:11:05
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0