100920, 14.24

Jag har tidigare tyckt att Blondinbella på många sätt verkat vara en klok och bra person. Idag läste jag ett blogginlägg som ändrade den uppfattningen. Hon skriver att hon vill leva i ett land som strävar efter att alla människor ges samma möjligheter, men vad hon inte verkar förstå är att de svaga i samhället inte ges några möjligheter. Jag och säkert många, många fler satt med ångestklumpar i magen igår och bevittnade hur vi under ytterligare fyra år endast kommer få uppleva försämringar. Hon skriver också att hon själv vill bestämma över sina pengar och vilket sjukhus hon ska gå till. Jag säger såhär, jag vill själv bestämma när jag är frisk nog att gå från sjukskriven till arbetande. Det vill jag INTE att Reinfeldt och co ska göra åt mej. Och det är ju väldigt lätt att uttala sej om pengar när man själv aldrig någonsin mer behöver oroa sej över sin ekonomiska situation. Men vi andra då, vi som lever på existensminimum och under? Hur ska vi någonsin kunna få en likvärdig vård som dej Blondinbella? Du som kan unna dej ett skärp för 5000 kr, jämfört då med dom som kanske inte ens kan "unna sej" mat hela månaden. 

Blondinbella är också trött på att moderater anses vara egoistiska. Jag är förbannat trött på att vara sjuk och behöva hjälp men istället bara ses som lat och som en belastning för Sverige. Sen är det väl så att tänker man bara på sej själv och sitt, då är man väl ändå egoistisk?

Slutligen tycker jag att hon borde skämmas över att kalla alla bidragstagare för parasiter.




Kommentarer
Postat av: sarah

jag håller helt och hållet med!

Har ingen respekt för henne längre!

2010-09-20 @ 14:46:15
URL: http://ssarahaugustsson.blogg.se/
Postat av: b

Blåst bimbo !

2010-09-20 @ 14:59:51
Postat av: Sandra

Tack för din kommentar!

2010-09-21 @ 10:12:00
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: simone

A det lilla jag "känner" henne tycker jag nog själv att hon är en toppentjej, brinner för bra politiska åsikter - i mina ögon alltså :)

2010-09-21 @ 10:42:16
URL: http://fattybom.se
Postat av: Vi mot dem

Om du ska få bestämma när du orkar jobba igen, borde väl hon få välja sjukhus?



dubbelmoral



När har hon sagt att bidragstagare är parasiter? Alla lever väl mer eller mindre på bidrag. Frågan är om alla förtjänar det.

2010-10-06 @ 12:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0