101209, 17.24

Man kan bli så förbannat trött på hur mycket tid människor lägger ner på att tycka och tänka saker om hur andra väljer att leva sina liv. Man kan tydligen hitta fel i precis allt. Och jag har så otroligt svårt att förstå det där. Jag dömer inte människor på det sättet, jag tänker inte ens så. Läser t ex en blogg som skrivs av en kille vars flickvän dog för 2 år sedan drygt (om jag inte minns helt fel). En tid efter det skrev han om hur han träffat en ny flickvän vilket ju är fantastiskt. Men det var tydligen många som reagerade och tyckte att det var fel, att det skulle tyda på att han bara glömt sin döda flickvän och gått vidare. Varför hänga upp sej på en sådan sak? Och vem bestämmer hur länge det ska ta innan det är okej att skaffa någon ny? Ska han gå hela livet och sörja en flickvän som aldrig kan komma tillbaka? Ska hans liv också behöva ta slut bara för att hennes gjorde det? Det är väl helt fantastiskt om man kan hitta kärleken igen efter att ha gått igenom något sådant. Jag förstår inte hur det på något sätt skulle kunna ses som respektlöst. Det här är ju bara ett exempel på vad folk hänger upp sej och klagar på. Jag kan förstå om man hänger upp sej på ifall någon diskriminerar andra i sin blogg eller rent ut sagt håller på med en massa jävla skit. Men om man väljer att skaffa barn som ung eller om man hittar kärleken igen efter att en gång ha förlorat den, det tycker inte jag att andra ska hänga upp sej på över huvudtaget.

Jag säger som jag brukar, om alla bara la ner hälften så mycket tid på att leva sitt eget liv på bästa sätt skulle världen vara en mycket mer trivsam plats.























Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta nu. Var det inte du som nyss klagade på både bortskämda (kan absolut finnas en anledning till att förädarna vill vara så hjälpsamma att de kanske inte ser att de gör skada, en tjej t.ex. Hade förlorat sin pappa och mamman kanske bara vill ge henne det bästa liv hon kan få utan att tänka på konsekvenserna.)

Du klagade även på människor med dryg attityd. Det kan jag av egen erfarenhet säga att inte alltid känns kul att ha. Jag kan kategorisera mig själv som en sån människa och det är knappast av lust att vara elak eller skada som jag är så. Det är för att jag är en jävligt osäker människa som känner behov av att säga såna saker för att känna mig bra, som att andra ska förstå att de står "under" mig så att säga. Det krävs så jävla mycket mer mod av mig att säga något snällt och vars kärleksfull än att dra något skämt om någon.



Jag tycker INTE att du ska skriva att du inte dömer människor när du precis gjort detsamma själv.

2010-12-12 @ 21:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0