091214, 20.42

För att fortsätta lite på gårdagens inlägg om världens bild av den traditionella lucian så upptäckte jag att jag för ungefär ett år sen skrivit om lucia, dock ur en annan synvinkel. Hade då läst en insändare i tidningen om att killar också skulle få vara lucior, vilket många tydligen var emot. Jag skriver samma som jag skrev då, jag personligen anser att lucian ska vara av det kvinnliga könet men eftersom vi i dag ska ha ett jämställdt samhälle där kvinnor ska ha rätt att göra "mans-grejer" så är det väl inte mer än rätt att även killar ska ha den rätten? Ska vi gå så långt med feminismen att det knappt ska få heta polisman ska väl inte en lucia tvunget behöva vara en tjej?

Jag är för jämställdhet och jag är för rättvisa men ibland känns det som att det går lite till överdrift. Allt kan ju inte vara millimeterrättvist mellan alla människor. Så är det ju bara. Jag tycker att man ska kämpa för rättvisan och jämställdheten där det är nödvändigt och behövs. Tex på arbetsplatser där kvinnors lön skiljer sej från männens trots att samma arbete utförs. Inte bråka om småsaker som att mandarin inte heter kvinndarin eller nått annat icke livsavgörande.

Kommentarer
Postat av: Bloppis

NY BLOPPIS!

http://bloppiss.blogg.se är en bloppis som säljer fina kläder till ett billigt pris. Det kommer regelbundet upp en massa impulsköp till ett billigt pris för er.



Besök oss!

2009-12-15 @ 17:51:57
URL: http://bloppiss.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Jag brukar väldigt sällan göra reklam för mig själv - endast i min egen blogg, men nu känner jag mig så taggad att jag verkligen vill vinna och har en chans!

Jag deltar i en tävling på samsung, och det enda jag vill är att ha lite boost på en bild; du klickar bara på länken och klickar på en knapp så är det klart.

Jag skulle bli superglad om du ville hjälpa mig. :)

Gillar du inte reklam är det bara att radera detta.



Här är min länk:

viralboost_10001#/start/linear/3394" rel="nofollow">http://www.samsung.com/se/current/campaign/boost/site/index.html?cid=seviralboost_10001#/start/linear/3394



Som tack för hjälpen kommer jag att lotta ut 3 stycken Chubby Angel bland de som skriver tillbaka att de klickat och hjälpt mig (skriv gärna vilket nummer du blev, inget måste dock). :)

Vinnarna får självklart välja valfri färg: http://zarlei.com/chubby-angels-fran-loulei/

2009-12-15 @ 21:33:30
URL: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0