090911, 19.22

Varför är vissa människor så förutsägbara? Sådär att man vet, att hur mycket den här personen än försöker övertyga mej om det ena och det andra så vet jag att han/hon kommer göra som jag förväntar mej ändå. Är det så att en del människor verkligen inte kan ändra på sej? Eller är dom bara för fega för att försöka?

Jag tycker också att det är otroligt själviskt att göra så mot andra. Att om och om igen komma tillbaka och påstå att man har förändrats för att inom kort, oftast snabbare än förväntat, bevisa att man är kvar och trampar i precis samma spår som innan. Det skulle jag däremot inte våga, lura folk om och om igen. Jag skulle skämmas över att hela tiden nästan kräva nya chanser av människor som jag gjort illa. Vissa människor kanske man känner att den är verkligen värd både två och tre chanser, och då ger man dom det. Men hur många chanser är nog? Hur många gånger ska en människa kunna charma sej till en ny chans innan man sätter stopp på riktigt? Och hur vet man om en person är värd alla dom där nya chanserna, att han/hon inte vara leker eller fegar ur?

Jag tror på ödet och känner lite så att, är det meningen så händer det. Även om chanserna tar slut och du sätter stopp så är det i slutändan ödet själv som bestämmer. Det kanske inte sker idag, om en vecka eller ens om en månad. Men sker det inte under hela din livstid, ja då var det helt enkelt inte meningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0