100924, 17.00

Jag har tidigare skrivit om att Sverigedemokraterna och deras växande stöd gör mej mörkrädd men vad som verkligen, på riktigt gör mej mörkrädd det är att ett nazistparti fick ett mandat i Grästorp nu senast i valet. Jag menar, kan det hända där kan det ju hända precis vart som helst. Det är ju helt fruktansvärt skrämmande.

Jag vill inte uttala mej om saker om jag inte är åtminstone lite insatt och påläst så jag var tvungen att gå in på Svenskarnas partis hemsida för att läsa på om deras politik. Där hittade jag ett klipp där några människor ur det här partiet höll någon form av tal och mitt i allt det skrämmande var jag tvungen att skratta lite. För en av de här människorna sa, jag citerar; "Vi känner till att stora delar av vårat folk tvingas äta lyckopiller för att ens orka sej igenom sin vardag, men ändå har dom gett sej bövelen på att mångkultur det är bra." Så han menar alltså att om vi slaktar alla invandrare då behöver ingen längre äta lyckopiller? Jag tyckte det var skrattretande och nästan pinsamt att han stog på fullt allvar och sa så. Men det är ju bra då att dessa kloka människor har kommit på det då, då vet vi precis vad vi måste göra för att få svenska folket att må bättre och kunna sluta konsumera lyckopiller.

Sen undrar jag när dom pratar om att antalet våldtäker ökar och att invandrare är överrepresenterade, varför dom inte istället är emot våld och brott överlag. Nej, dom är bara emot våld och brott när det är invandrare som är boven. Dom pratar om att bekämpa våldtäkter och får det då att låta som att det är bara invandrare som våldtar. Men för det första så tror jag inte att ett våldtäktsoffer mår bättre av veta att det i alla fall var en renrasig svensk våldtäktsman. Det är väl all typ av våld från alla typer av människor vi måste bekämpa. Det är ju inte så att vissa människors våldshandlingar är bättre än andras.

Dom kör ju med samma skrämseltaktik som Hitler. För det är självklart att det låter bra när man säger att man har lösningen på hur vi ska få ett tryggare samhälle. Det vore väl jättebra om det fanns någon att skylla otryggheten på. Om det vore sant. Jag har inga bevis på varken det ena eller det andra men jag tror inte för fem öre att det är invandrare som gjort vårat samhälle otryggt. Och är det så är väl inte det heller så konstigt med tanke på hur dom blir mottagna och behandlade här.

Både SD och Svenskarnas parti pratar om "vi" och att "få tillbaka gemenskapen". Jag kan bara säga att jag vill inte vara nått jävla vi med någon av dom. Jag vill inte vara en del av en gemenskap där deras åsikter finns med. Jag gillar inte det vi och dom-tänkandet. Det är inte vi och dom och absolut inte vi MOT dom. Det enda vi som finns i så fall är vi MÄNNISKOR. Inte vissa "raser", utan alla. Tillsammans.

Nej det som skrämmer mej mest det är det ökade stödet för främlingsfientlighet. För hat skapar inte något annat än just mera hat.   

Kommentarer
Postat av: emmelist

eller hur! ringen är sååå vacker. älskar udda saker :D



haft en bra fredag??

2010-09-24 @ 17:25:39
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Vi

Du är så himla okunnig så det inte är sant. GÖR DIN HEMLÄXA INNAN DU UTTALAR DIG IGEN.

2010-10-06 @ 12:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0