Depprimisionsdag

Idag känner jag mej sådär allmänt nere igen.. Kändes som att det var påväg uppför men så faller man tillbaka pladask ! Beror nog mycket på att jag var hos soc igår och fick reda på att om jag ska få pengar så måste jag få nån jävla heltidssysselsättning typ som ett jobb, vilket skulle kunna låta bra om det inte var för att jag samtidigt är heltidsarbetssökande och att det enda jag får är typ 2600 spänn i månaden som går direkt till mamma (matpengar och sånt).. Jag ska med andra ord vara fittigt jävla fattig och "arbeta" dubbel heltid ! Som att inte mitt liv var så himla bra innan.. Och går jag inte med i det så skrivs jag in i nån jävla ungdomsgaranti på arbetsförmedlingen som innebär typ samma sak, kurser, aktiviteter, praktik på heltid men som jag fattade det så får jag då bara typ som studiebidraget ! Jag säger bara, VILKEN NORMAL MÄNNISKA SKULLE GÅ MED PÅ DET ? För mej är det inte ens bättre än inget, jag vill inte "jobba" 7-16 varje dag gratis.. Att det ska vara så jävla svårt å få lite pengar från socialen ! Jävla skitställe ! Så sitter soc-tanetn där och säger "jag tror inte det är så svårt att få jobb".. Till henne har jag bara 2 saker att säga, 1. Ser du inte på tv ? Läser du inte tidningar ? Lyssnar du inte på radio ? Det enda dom snackar om är VARSEL ! Och 2. Om det nu vore så jääävla lätt att få jobb skulle jag aldrig i hela mitt liv sitta å förnedras för några ynka kronor från soc..
Som sagt, lägg ner skiten istället ! Dom ska vara till för att hjälpa men vilka hjälper dom ? Jag vet när jag och mina syskon var små och mamma å pappa var fattiga så gick dom dit för att få hjälp men när mamma då undrade vad hon skulle göra om hon inte hade råd med mat till oss barn så hotade dom med att ta oss ifrån henne istället för att hjälpa till.. Jag tycker att det är helt sjukt, tänk vad många familjer socialen kan ha splittrat för att deras normer inte stämmer med verkligheten.. Dom har ju lixom sina regler att såhär mycket kostar det och såhär mycket kostar det, jag säger bara hallå ? Lev i verkligheten ! Ingen annan kan ju sitta å bestämma hur mycket saker och ting kostar för en annan människa ! Mamma t ex är ju glutenallergiker vilket gör att mycket av hennes mat är dyrare än vanligt plus att hon har astma och måste kosta på en massa mediciner.. Det har ju inte alla lixom, och det finns ju dom som har ännu mer extra (men inte onödiga) utgifter ! Sen när dom gör sina jäkla uträkningar så räknar dom vad man hade för inkomster för 3 månader sen men det är väl för faan skitsamma, det kvittar ju om jag för 2 månader sen hade 10 000 spänn på banken om jag inte har dom kvar nu ! Det är NU man behöver pengar, inte för 3 månader sen ! Eller det kanske man oxå behövde men i mitt fall..

Det känns som att jag bara klagar här i bloggen men allt blir ju bara skit ! Det enda jag vill är att få vara lycklig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0