Finally

ÄNTLIGEN åkte Johan Palm ur Idol ! :) Eller så ska jag inte säga egentligen, han hade sina stunder men nu kändes det som att hans tid var kommen, det var hans tur att åka nu ! Sångmässigt håller han absolut inte samma klass som dom andra, går inte att jämföra på samma dag ens, Johan är typ på måndag medans dom andra är minst på lördag ! ;) Nej men skämt å sido, Johan är ju redan en färdig och väldigt unik artist och jag tror att han kommer lyckas bättre utan en Idol 2008-vinst ! Man ser ju bara på tidigare Idol-deltagare, dom man hör mest om är ju typ Danny (egentligen hela EMD) och han blev ju typ sexa eller femma ! Så jag menar, en Idol-vinst kanske inte är det man behöver för att lyckas utan att få visa upp sej flera fredagar för hela svenska folket för att sen åka ut kanske som fyra eller trea, det kanske gör att man lyckas ännu bättre och kommer ännu längre ! Jag har hört att materialet till vinnarskivan skrivs ganska långt innan vilket i så fall är ganska dåligt eftersom alla har så olika stil och nu dom senare åren har dom ju tagit med mer "udda" personligheter, artister som kanske inte är så mycket pop och då blir det ju ganska fel om en inte poppig person ska sjunga popmusik ! Jag har även hört att Idol-skivkontraktet är det sämsta man kan vinna.. Jag kanske inte ska uttala mej, jag vet ju inte men det verkar ju lite så.. Men jag tror att Idol är ett bra sätt att komma fram men vinn inte om du vill lyckas ! ;) Men, ett problem återstår.. VEM FAAN ÅKER UT NÄSTA VECKA ?

Jag är nog vad man skulle kunna kalla en Idol-fanatiker ! En period efter att Idol 2004 hade slutat kunde man frågat mej om vilka kläder den och den hade i det avsnittet och jag hade vetat det, hör jag nån låt  på radion så kan jag säga "den här sjöng han på slutauditionen" eller " den här sjöng hon finalomgången med det temat" osv osv ! ;) (Så undrar ni nått vet ni vem ni ska fråga :P) Även fast jag 2004 lovade mej själv att aldrig ens kolla på Idol igen så här är jag idag 5 år senare, lika besatt ! Känner en svag ångestkänsla när jag tänker på att finalen (och slutet) närmar sej.. För alla er som undrat och haft era funderingar, nu är det bevisat, jag ÄR knäpp på mer än ett sätt ! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0