Slut på friheten

Nu är det endast några timmar kvar i frihet, sen är det kört.. Inga sovmornar, inget slappande framför teven, inga mitt-på dagen-promenader, INGEN FRIHET ! Med min jäkla otur blir jag väl fast där i 6 månader och får tillbaka min frihet 24 maj.. Låter nästan som att jag ska in i fängelse och då kan jag tala om att det är faan i mej så det känns, som ett jäkla fängelse.. Suck å pust å faanskap ! Jag vet inte hur jag ska klara vuxenlivet och allt vad det innebär, jag avskyr tanken på ett heltidsjobb som tar upp hela min vardag.. Jag vill känna mej fri, fri att göra vad jag vill ! Jag vill inte leva för att jobba som många gör i dagens samhälle, jag vill ha tid till ett liv, tid till mina framtida barn och mitt framtida hem, tid till fritidsaktiviteter, tid till vänner och bekanta (har inga än så länge men man kan ju hoppas att jag nån gång några får), som sagt tid till ett liv ! Jag föddes inte för att slita och jobba hela livet, jag vill ha kul, vilket hittills inte lyckats men nu när jag kanske kommer få ett jobb lär jag inte ha tid till att hitta lyckan heller.. Det var allt jävligt bra när man gick i skolan, inget att oroa sej för, en trygghet och enkelt framförallt.. Så jag säger till alla därute som fortfarande går i skolan, NJUT SÅ LÄNGE DET VARAR, när skolan sen tar slut blir det faan i mej bara svårare och svårare.. Men heej, här var vi positiva :S Jag är så förbannat trött på allt tråkigt och jobbigt och att aldrig känna mej glad.. Kan det inte hända nått som livar upp och rör om i grytan ? Snälla ? Jag ber på mina bara knän.. Nånting.. Vad som helst.. 

Kommentarer
Postat av: Mica

Vart ska du jobba?:)

2008-11-24 @ 09:32:32
URL: http://cutebutdeadly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0