Ta mej i kragen

Imorgon måste jag ta mej i kragen och gå till Ica och fråga om jobb ! Råkade nämligen stå och tjuvlyssna när en tjej som satt i sa till människan framför mej i kön att dom behövde extrafolk som kan hoppa in då och då ! Kom på nu att det kanske var dumt av mej att höra det eftersom jag nu känner mej tvungen att gå dit.. :S Måste i alla fall gå dit, det här kan ju vara min chans till jobb lixom och jobb är något som jag behöver ! Eller iofs inte jobbet men gärna pengarna ! ;) Ska först till socialen och tigga pengar igen, men dom spottar en väl i näven som vanligt.. Det är ganska sjukt att alkoholister han gå dit å få pengar och matkuponger men till vanliga arbetslösa människor kan dom inte sträcka ut en hjälpande hand.. Och har man suttit i fängelse så är det bara att gå dit och få sina räkningar betalda ! Jag trodde fängelse var ett straff, inte ett sätt att få sina räkningar betalda ! Det kanske är nått jag ska testa på, göra nått halvkriminellt, sitta inne nån månad och sen få räkningen betald av vänliga, hjälpsamma socialförvaltningen ! Med andra ord uppmuntrar socialen till att missköta sej ! Bra tänkt, verkligen...

Förresten kunde jag gå ner i spagat för första gången i mitt liv förut ! :) 
Då gäller det att ligga i med stretchingen för nu jävlar ska kroppen min bli vig ! ;)


                                 Älskar min Poonie ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0