De i Utkanten Älskande

Har nyss läst ut Johanna Nilssons bok De i Utkanten Älskande (jäkligt bra bok förövrigt, rekomenderas starkt) som bland annat handlar om transan Sofia före detta Stefan och hur illa behandlad han blir av sin familj och resten av världen.. Jag blir allmänt upprörd av sånt där, diskriminering av folk som i andras ögon är annorlunda ! Va faan har andra människor för rätt att bestämma vilka som har rätt att finnas ? Och hur kan man inte ens acceptera sitt eget barn eller sin egen bror för att han innerst inne är kvinna ? Och sånt där larv som att folk sätter sej långt ifrån på cafeer som att dom tror att det ska smitta, och det sjukaste är ju att det är knappast påhitt utan det är ju så det är.. Folk kan lixom bli utfrysta/mobbade/misshandlade/mördade för att dom har en annan sexualitet, dumma idioter som påstår att det är en sjukdom ! Är det en sjukdom att bli kär ? Det är väl för faan inte kuken eller fittan man blir kär i, det är ju personen..

Och att om folk inte är tillräckligt snygga så har andra rätt att trycka ner dom, varför tror man att det är så ? Och varför är utseendet det avgörande ? Då kan vi ju lägga ner allt det är med skola, utbildning och intressen och bara sitta hemma å sminka oss eller gå och plastikoperera oss.. Jag blir riktigt förbannad på idiotiska åsikter ! Jag vill i alla fall tro att jag är en ganska fördomsfri människa, jag försöker i alla fall att inte döma folk efter utseendet.. Det borde finnas på skolschemat för det är nått som alla borde lära sej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0