Födelsedagen 2008


Idag var det ju då min dag, vilket det kanske har varit lite si och så med ! ;) Men dagen blev tillslut bättre än förväntat även  om vissa saker gör en mer besviken än andra . Det började i alla fall med att man blev väckt av skönsång sådär på  morgonkvisten och till min stora förvåning så var även herr Gustavsson hemma (han skulle egentligen jobbat) ! En  mindre glad överraskning fick man när man tittade ut genom fönstret och möttes av den första snön för säsongen..  Mindre kul och den annars så lockande morgonpromenaden kändes bara väldigt långt borta.. Det fick mej att tänka  tillbaka på min födelsdag förra året, som innehöll vackert väder med sol och till och med lite värme vilket man inte kan  beskylla den här dagen för "/ Blev i alla fall lite paketöppning och mys på sängkanten ! Sen råkade Jonas bli lite väl vild  så ett av hans ben på sängen pajade, så han får sova med lutning långt upp åt vänster i natt ! ;) Efter frukosten som som  vanligt bestog av havregrynsgröt med banan (som förövrigt är såå gott, ärligt talat så längtar jag till frukosten varenda  kväll) drog vi tre till badhuset och var där i några timmar ! Tillslut blev vi så hungriga så vi drog hem och fixade lite  födelsedagsmat ! När mamma kom hem sen vi halv sju öppnades det mer paket ! Fick lite smått och gott, tack tack ! :)  Nu har vi kollat på Idol och jag måste säga att jag inte fattar hur folket tänker när Robin B hänger löst för andra gången..  Och jag fattar ännu mindre hur dom tänker när Alice hänger löst !? Jag menar, såg folk inte detsamma som jag såg ?  Alice och Robin B är ju bland dom bästa ! Suck för mej själv som alltid blir FÖR insatt i sånna där serier ! ;)
På söndag blir det i alla fall lite mer kalas för mej, med kakor och sånt där onyttigt ! Blir förresten lite kalas i morgon  också, Isabelle och Ronja kommer hit så ska vi Henrikssons, Jonas och Ronja gå och bowla ! Det ser vi fram emot !
 

     

 Födelsedagen 2007 med solsken !            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0