Gabbi for president

Igår satt jag och kollade på en debatt mellan partiledarna i riksdagen och då sa Lars Ohly en sak till högersidan som skulle kunnat kommit ur min egen mun;

"- Enligt er ska det löna sej att vara rik och frisk och det ska kosta att vara sjuk och fattig !"

Det är PRECIS, EXAKT så det verkar ! Högermännskorna vill att inkomstskatten ska sänkas för högavlönade vilket man kanske kan förstå litegrann, har man en lång och hög utbildning så visst ska det löna sej men på vilket sätt gör denna orättvisa uppdelning Sverige till ett bättre land ? Sjukskrivna kan också ha en utbildning men inte belönas dom för det.. Varför ska man sparka ännu mer på dom som redan ligger ? Sjuka, arbetslösa och pensionärer, det är dom som har det sämst och det är tydligen så regeringen vill ha det ! Nån på högersidan sa nått om att dom snabbt vill ha ut folk i arbete, tror dom då att lösningen på det är att sänka dom redan låga bidragen för sjuskrivna ? Det kan jag säga att det tror inte jag ! Jag tycker att deras åsikter är skit och jag kommer aldrig kunna fatta hur nån kan tänka så överhuvudtaget !
Jag diggar Lars Ohly btw, han verkade cool och han sa en del bra saker som jag tyvärr inte la på minnet !

Politik är faktiskt intressant och om jag inte var så socialt handikappad kanske politikeryrket skulle passa mej ! Eller kanske inte, skulle nog bli så pissed of på dom som tycker massa skitsaker så dom skulle inte få en syl i vädret när jag börjar argumentera ! ;) Har iofs fått höra att jag skulle passa som president så, vem vet vad det blir av mej en vacker dag ?

Dagen har förövrigt kännts 7 veckor lång, klockan har aldrig tickat långsammare och jag har nog aldrig haft det mer tråkigt.. Men jag får ta nya tag i morn, då kommer min bättre hälft äntligen hem plus att det är dans på kvällen så jag hoppas på en bra dag ! Sen är vi ju en dag ifrån fredag, vilket i mitt fall betyder Idol, Fredag hela veckan och framförallt GODIS ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0