Helgen lider mot sitt slut

Har haft en riktigt trevlig helg med nära och kära ! Till och med Isabelle sa förut; "-Det var ju kul här !", med en något förvånad ton ! ;) Så då har man fem långa dagar att ta sej igenom innan det blir helg igen.. Trots att jag är hemma varje dag och jämt så känns det så annorlunda när det är helg ! Men det börjar bli tråkigt att bara gå hemma nu, eller hemmagåendet är väl inte det jobbiga utan den tomma plånboken är det värsta.. Att aldrig kunna göra nått, inte kunna gå och fika, inte kunna gå på bio, inte kunna göra ett enda piss ! Det suger kan jag säga ! Samtidigt kan jag inte göra så mycket åt det, jag söker dom jobb som jag tror kan passa mej sen att det är 200 andra som oxå passar för jobbet kan inte jag hjälpa ! Och jag vägrar gå runt och fråga på en massa ställen, det går bara inte.. Kan faan inte tänka mej nått mer fruktansvärt ! Det skulle väl i så fall vara att fastna i en hiss full med spindlar.. Hemska tanke !

Igår natt satt vi alla och diskuterade en massa, det gick från universum till Gud, till evolutionen till naturkatastrofer till hur folk i olika länder ser ut osv osv ! Vi kom fram till att det bästa vore om jorden var platt, så slipper folk vara uppochner ! ;) Nej men skämt å sido, det är otroligt intressant det där med religioner och folks syn på vad som händer efter döden ! Kom å tänka på när vi hade religion i skolan och vi hade en kvinna på besök som var muslim, det var skitintressant å lyssna på ! Hon hade en bild av vad exakt som händer när man dör och har man det så har man ju inget att vara rädd för ! Jag personligen tror inte på nått speciellt och jag är skiträdd för döden.. Allt som har med oss människor och världen att göra är så otroligt intressant och fascinerande, det finns så mycket vi inte vet och aldrig kommer få veta ! Läskigt men på nått sätt spännande !

Nu vill jag ta tag i mitt liv, på allvar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0