Måndag

Igår kände jag att jag ville ta tag i mitt liv men idag känner jag bara BLÄÄ ! Allt det här med jobb.. Just nu känner jag bara att jag inte vill jobba överhuvudtaget, önskar att jag bara kunde slippa skiten och ändå få en massa pengar.. Jag vet verkligen inte vad jag vill jobba med, hur ska man kunna veta ? Jag vill bara ha kul, jag vägrar att leva endast för att jobba.. Jag anser att jobb är nått man bara är tvungen att stå ut med i livet medans vissa anser att man lever för att jobba ! Det är självklart att jag skulle vilja jobba om jag bara kunde välja vad som helst och sen bara kunna jobbet lixom, vill jag bli teckenspråkstolk så vill jag kunna det på en gång.. Om man då kommer på vad man vill göra så kanske det tar 5 år innan man är färdigutbildad, HERREGUD vem har tid med fem års utbildning ? Jag vill ju för faan ha barn för typ 2 år sedan, vill inte vänta massa år till ! Som sagt, jag vill ha kul men hur lyckas man med det ?

Det känns som att jag bara skriver samma sak här i bloggen men den ständiga frågan (säkert inte bara för mej) är ju VAD FAAN SKA MAN GÖRA MED SITT LIV ? Det värsta som kan hända är ju att man ligger på dödsbädden med superångest och bara ångrar allt man inte gjorde medans man slösade livet på ett tråkigt jobb.. Samtidigt så känns det som att jag slösar bort mitt liv på att klaga över att jag inte har nått.. Den nya frågan kanske ska bli, HUR SKAFFAR MAN SEJ ETT LIV ? Finns det ingen instruktionsbok ? Det är ingen dans på rosor att "vara vuxen" när man dessutom inte känner sej vuxen för 5 öre.. Skjuter nog upp det där med att ta tag i mitt liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0