Om bantning

Alla tror att för att gå ner i vikt så måste man plåga sej men så är det absolut inte ! Jag tyckte för ungefär ett år sen att jag vägde lite för mycket så jag började (tack vare min kära mor) äta havregrynsgröt med banan i till frukost, så hade jag honung i istället för socker ! Jag slutade också med nästan allt vitt bröd och jag slutade med oboy ! Så började jag träna lite mer än vanligt men inget överdrivet, jag dansar 2 ggr i veckan, jag promenerar varje dag och jag gör lite styrketräning här hemma ! På kanske 3-4 månader hade jag gått ner 7 kilo ! Jag plågade mej inte en enda gång för jag slutade inte äta godis men jag minskade på det och försökte att vara äta på helger ! Sen dess har jag hållt en bra vikt !

Det är sockret som är det farliga, vill man gå ner i vikt sluta då med sånt som man kan klara sej utan ! Ofta är det kanske godis som är ens svaghet och då kan man som jag, sluta med oboy och vitt bröd och ändå äta godis ! Så kan man tänka på att ketchup innehåller sjukt mycket socker å minska på det och att socker i mat är utbytbart mot honung !
Så man behöver inte Anna Skipper-plåga sej om man vill gå ner lite i vikt ! Iofs kanske mitt sätt tar lite längre tid men ger det resultat så kvittar det väl om det tar lite längre tid !

Nu ska jag titta på Stjärnor på is och mysa med min pojke ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0