Rädsla

Fick allt med mej Jonas ut på en promenad tillslut, alltid får man tjata till sej allt ! ;) Kom i alla fall att tänka på varför man egentligen är mörkrädd ! Jag själv är äckligt mörkrädd och det har blivit värre nu, sen jag blev lite äldre har jag blivit helt paranoid och rädd för allt, kanske för att man blir mer och mer medveten om saker ? I alla fall, varför blir man rädd så fort det blir mörkt ? Kanske för att man inte vet vad som lurar runt hörnet, vilket jag mycket väl kan tänka mej men folk blir mördade och våldtagna mitt på ljusa dan oxå så man borde egentligen vara lika rädd då.. Konstigt det där, för jag skulle kunna stå i ett tom rum med lampan tänd utan att vara rädd men så fort nån släcker skulle jag bli livrädd.. Vad är man rädd för egentligen ? Det sägs ju att alla fobier handlar om att man är rädd för att tappa kontrollen och så är det säkert, att rädslan grundar sej i nått helt annat, det tar sej bara form i t ex mörkerfobi eller spindelfobi !
Blir alltid lika fascinerad när jag funderar över hur vi människor egentligen fungerar !

Förövrigt löser jag en bra men irriterande bok ! Den heter "Gunillas man försvann", det är en sann historia och handlar helt enkelt om att Gunillas man försvinner och lämnar en massa skit efter sej ! Jag säger bara, hur faan kan man göra så ? Bara lämna sin familj utan att höra av sej eller lämna minsta lilla lapp som förklarar saker och ting ? Jag skulle hellre se att människan hittades död för det vore ju hemskt å bara gå och inte veta nånting, att hela tiden gå och fundera och hoppas.. Neej, fy faan ! Men, boken är i alla fall läsvärd och jag tror att jag ska lägga mej och läsa vidare i den nu, måste få veta hur det löser sej !
Godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0