090420

Jag har hittat en ny kärlek och den kärleken stavas ERIK HASSLE ! Sveriges svar på Gavin Degraw ! En heelt sjuuukt underbar röst som bara är helt sådär perfekt, som en bra röst ska vara ! Det är tack vare Isabelle som jag upptäckte honom, det var hon som "presenterade oss" och sen så ledde det ena till det andra och nu är jag fast ! ;) Nej men skämt å sido så började det med att jag hörde hans låt Hurtful på radion och så tyckte jag den var riktigt bra ! Så lyssnade jag på den på Youtube och så kom det upp andra låtar som han gjort bla en cover på Nothing else matters (som kan vara den vackraste låten i världen, framförd av rätt person) och en cover på Markus Krunegårds Jag är en vampyr ! Sjukt bra ! Och så låter han som Gavin Degraw fast faan i mej bättre ! Har sagt det förr och jag säger det igen, guud vad jag älskar bra musik och människor som kan sjunga ! ♥

Och på tal om musik så måste jag säga att det är helt idiotiskt att Pirate Bay-människorna fick böta typ 30 miljoner och 1 års fängelse eller vad det nu var.. Så mycket straff för en sån, enligt mej, skitsak ? Är det rimligt ? När mördare får sitta några månader och våldtäktsoffer får i princip skylla sej själva ? Jag tycker att det prioriteras väldigt fel.. Vi i Sverige har ju över lag väldigt låga straff men så i vissa fall, när det på ett eller annat sätt handlar om pengar, då jävlar tar dom i ordentligt för att visa att det här tolererar vi minsann inte.. Det bevisar ju bara att dom som bestämmer i Sverige tycker att pengar är det som är viktigast, viktigare än våldtäktsoffer och människoliv.. Nej, ärligt talat så tycker jag oftast att det svenska rättssystemet inte fungerar överhuvudtaget ! Och när jag tänker efter så känns det som att det är mycket med Sverige som inte fungerar, såg lite av Kalla fakta, om den där flickan Alicia som rövades bort av sin egen pappa till typ Kambodja eller nått. Såg inte från början men det verkade som att hennes mamma tog dom flesta initiativen själv och att hon knappt fick hjälp ifrån Sverige och UD alls.. Det finns ju så mycket lagar, regler och bestämmelser om allt så det är ju nästan omöjligt att få hjälp. Samma sak med typ socialen och arbetsförmedlingen.. Jag ska inte börja diskutera det nu för då är det risk att jag börjar använda fula ord och att mina känslor inte kan hållas kvar inom mej utan utvecklas till en enda stor irritation som tar bort allt vad trötthet och sömn heter och det vill vi inte ska hända precis innan läggdags ;) men jag kan säga så mycket som att;

Här behövs en rejäl förändring !


Om man skulle ta och bli president kanske ? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0