090801, 14.07

Jag har tänkt på det här med att hjälpa äldre människor, hålla upp dörren eller hjälpa dom upp för trappan och sånt. Jag vågar inte riktigt göra det, jag är jätterädd för att dom ska bli förolämpade. Som att jag tycker att "här gick det minsann sakta" medans dom kanske känner sej väldigt pigga och inte alls vill att andra ska tro att dom behöver hjälp. Samtidigt får jag jättedåligt samvete om jag inte hjälper till eftersom tanten eller farbrodern då istället kanske tänker att jag var en ohjälpsam jävel. Nej det bästa är nog faktiskt att hjälpa till, jag menar, alla kan ju behöva ett extra handtag vilken ålder man än är i. Det behöver ju inte tyda på att man är gammal och hjälplös, bara hjälplös!

Kommentarer
Postat av: fia

läs om mobbning i min blogg och öppna ögonen :) något måste hända! kram!

2009-08-01 @ 14:23:36
URL: http://haveheart.blogg.se/
Postat av: emilia engberg

svar: ja, precis:(

2009-08-01 @ 16:10:18
URL: http://emiliaengberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0