090812, 13.06

En "folkgrupp" som har växt fram under dom senaste åren och som forfarande växer det är fjortisarna. Dom finns överallt och verkar nu även ha ställt in siktet på att ta över bloggvärlden. Många kanske anser att fjortis det är en ålder och så var det ju också från början men jag anser att fjortis numera är ett sätt att vara, en livsstil. Om jag skulle beskriva en fjortis så är det den typen av människor jag tycker minst om. Hon (oftast är dom av det kvinnliga könet men det finns även fjortiskillar) är superblonderad, hon är superspacklad och får antagligen använda barkspade för att få fram sitt ansikte, gärna en orangebrun och alldeles för mörk färg i ansiktet, ljust rosa eller vita läppar och för att fullända sminkningen använder hon så mycket mascara att fransarna ser ut som tjocka spindelben. Som person är hon en sån som anser sej vara förmer än alla andra, hon är dryg och bitchig mot alla i sin närhet.

Människor som är så, det är vad jag kallar fjortisar. Sånna människor ser man fler och fler av i bloggvärlden och jag tycker det är otroligt jobbigt. Jag bloggar för att jag vill få fram mina åsikter och få respons på det jag skriver medans fjortisarna för det första kanske bara spelar en roll i bloggen för att bli framgångsrika men också för att tjäna pengar på att provocera. vara snygga, trycka ner andra och jag tycker det är så fel. Visst, det finns inga regler för hur man bygger upp sin blogg och vad man får använda den till men jag tycker det är synd att "fel" människor blir så populära.

Jag brukar titta in ibland i bloggar som Kissies, Paulinas och Dessies men jag blir mest bara frustrerad och upprörd. Det finns så många som skriver texter av värde, som skriver om viktiga ämnen som är så långt bort ifrån hur snygg man själv är som man bara kan komma och det är så synd att dom människorna aldrig får höras för det intresserar inte lika mycket som bitchiga småtjejer. Jag vet inte hur pass seriöst skrivet allt i dom här tjejernas bloggar är men är dom som personer så som dom verkar i bloggarna så tycker jag synd om dom, på allvar. För det fulaste som finns det är dryghet.

Läser även Stina-Lees blogg och hon tog upp just det här om hur ytligt allt är både i bloggvärlden och i övrigt. Hon verkar vara en otroligt jordnära, smart och äkta tjej. Hennes blogg är ju som tur är en av dom större och det är bra för det är sånna som behövs, människor som blir framgångsrika för att dom kan hjälpa andra istället för att bli populär agenom att trycka ner människor.

Jag har aldrig varit fjortis och jag kommer aldrig bli, tycker inte att det är något att sträva efter för du kan inte leva så hela livet i alla fall. För vad gör du den dagen du inte är lika vacker längre, när bara drygheten finns kvar?


Kommentarer
Postat av: emma

ja so you think you can dance är lovely. är lite besatt av det programmet haha. sjukt så många korkade brudar det finns i bloggvärlden, alla bara härmar varandra också. det är för jävla synd tycker jag

2009-08-12 @ 13:57:27
URL: http://www.metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Anne - ung skådespelare

SV: Visst var dom ? :D ♥

Och ja, fjortis är ingen ålder längre. Fjortis är ett korkat sätt att leva på.

2009-08-12 @ 17:06:58
URL: http://anneliscious.blogg.se/
Postat av: Emma

ursch! bort med wannabees tycker jag!

2009-08-12 @ 18:37:07
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Cajsa

tack, va glad jag blir! :D

2009-08-12 @ 22:49:46
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0