090817, 22.31

Förut var jag och mamma påväg till tågstationen, då ser vi på lite håll hur en bil står konstigt mitt i en korsning. När vi närmar oss ser vi hur det ligger någon på andra sidan bilen och som troligtvis blivit påkörd. Inte långt därefter hör vi sirener och ser både ambulans och brandbil närma sej, så blev den här personen inpackad på den där båren med rejäla nackskydd. Dock åkte ambulansen iväg utan sirener och blåljus så läget var väl antagligen under kontroll.

Men det är lite läskigt med tanke på att just det där övergångsstället går jag över nästan dagligen, det kunde ha varit jag. Man tänker inte så när man nästan dagligen läser om olyckor och dödsfall som skett i städer långt bort men ibland kommer det så nära. Som idag. Eller som när jag fick höra att en av mina klasskompisar från låg- och mellanstadiet hade drunknat, då kommer det så där obehagligt nära inpå och man tänker det kunde varit jag..
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin design! :D

2009-08-20 @ 09:12:53
URL: http://mylittleside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0