090807, 13.02

Hur kan man bara dumpa sina kompisar? Hur kan man bara sluta prata med folk som man stått väldigt nära? Jag förstår inte den grejen, så som det verkar vara så poppis att göra nuförtiden.. Hur lite har en vänskap egentligen betytt för en om man bara låter den rinna ut i sanden? Om man bara låtsas som att den aldrig funnits? Jag kan förstå att människor växer ifrån varandra och att man kanske inte passar lika bra ihop föralltid men jag kan inte förstå hur man bara kan glömma bort och gå vidare. Det är väl alltid tragiskt om man förlorar någon som har betytt mycket för en och även om vänskapen inte är som förr saknar man väl det som varit, eller? Man kanske bara anser då att den tiden man haft ihop, den var förjäves eftersom det ändå tog slut?

Min lillasyster skrev en jävligt bra dikt om just vänner, bland annat riktade mot personer som hon trodde var hennes vänner;

Hur vill du att en vän ska vara ?
Kom nu hit åh snälla svara !
Vill du bli dissad åh behandlad som skit ?
"Jag glömde ringa , d va inte me flit !"
Visst , dina fula lögner suger ,
tror du inte jag fattar att du ljuger ?
En vän blir inte arg om du ber om stöd !
En vän är till för att hjälpa i nöd !
Utfryst åh bortglömd ska man inte vara ,
men frågar man varför , kan ingen svara ..
Ilska åh vrede leder ingen vart ,
tänk att känslor åh självfötroende kan ändras på en kvart !
Nu för tin är ingen vän for real ..
Va man än gör blir d ändå bara fel !
Jag blir aldrig som dom , inte en chans ,
allt skulle bli mkt lättare om dom inte fanns !
Tar du åt dig av detta så tänk återigen ..
Beter du dig som en riktigt vän ?

Kommentarer
Postat av: Jenny [Fotoblogg]

sv: åh tack du söta! bra budskap på inlägget förresten :)

2009-08-07 @ 17:09:37
URL: http://fromtheinsideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0