090813, 22.53

Ingen i bloggvärlden har väl kunnat undgå att höra eller läsa om "överfallet" på en av alla fjortisbloggare. En tårta, rätt i nyllet! Kul! Först tänkte jag att det var nog lite rätt åt henne med tanke på mycket av det hon skriver i sin blogg men sen kom jag på att det egentligen är ganska obehagligt. För den här gången hade hon ju tur, det var "bara" en tårta men vem vet vad någon tar till nästa gång? Visst, hon kanske får skylla sej själv med tanke på imagen i bloggen och visst, hon skriver massa skit som även får mej upprörd men man måste ju tänka på att det är just en image! Att man sen har en blogg enbart för att provocera kan man ju tycka vad man vill om.. Men ska hon och andra med henne därför behöva vara oroliga över att få något kastat på sej eller bli påhoppade på andra sätt varje gång dom går ut?

Jag tycke det går för långt, alltihop. Först det här med att bloggare anses vara kändisar bara för att dom sitter och höjer sej själva till skyarna och trycker ner andra, folk vill ha autografer och ta bilder osv. Samtidigt får dom här fjortisbloggarna nästan leva med en ständig hotbild över sej. Det blir så fel och så överdrivet alltihop. Är det lixom inte möjligt att saker och ting hålls på en normal nivå?

Sen anser jag det vara lite löjligt att skylla en sån här incident på att "är man känd så är man", Madonna är också känd, hur många tårtor har hon fått mojsade i ansiktet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0