090801, 21.05

Jag började ändra på min annars ganska vanliga klädstil när jag började åttan. Jag började avsky det där med att alla skulle se exakt likadana ut och följa senaste modet exakt. Egentligen klädde jag mej nog ofta ganska fult på den tiden men jag måste säga att jag är otroligt stolt att jag vågade sticka ut.

I alla fall så började jag ändra min stil  och då blev det så att min dåvarande bästa kompis tog efter mej litegrann. Jag vet att vi brukade testa massa kläder och planera hur vi skulle se ut t ex i skolan dagen efter. Minns speciellt en gång då vi satt på kvällen och planerade länge, om jag inte minns fel så skulle vi på en marknad eller nått liknande. Det slutade i alla fall med att vi hade varsin svart LEDIG-tshirt, på tshirten satte vi massor med säkerhetsnålar. Ni vet sånna där pärlor som man satt och pärlade på typ lekis eller dagis, sånna trädde vi på säkerhetsnålarna, hon hade gula och jag hade turkosa. Hon fick låna en gul kjol av mej och jag hade en svart kjol med turkosa knästrumpor till. Tyvärr har jag ingen bild på hur vi såg ut och jag minns inte folks reaktioner mer än en kvinna som hade ett stånd på marknaden. Hon frågade hur vi hade gjort med nålarna och sa att det var jättehäftigt. Det tyckte jag också, jag var skitstolt och jag älskade folkets blickar! 

Nu var väl den här outfiten inte speciellt extrem med tanke på hur folk klär sej idag men på den tiden, för kanske 6-7 år sedan, då var alla dom här alternativa klädstilarna inte så vanliga och absolut inte i den lilla hålan jag bodde i. Där är folk fortfarande äckligt inskränkta och livrädda för att sticka ut minsta lilla.

På skolan jag gick i då var det nästan ingen heller som klädde sej speciellt annorlunda, när jag tänker efter så var det nog ingen alls. Jag vet att ungefär samtidigt som jag började ändra min stil blev 3-4 stycken andra på skolan typ punkare? Så man kan säga att det var jag och dom som började bryta trenden och öppna upp för en del andra. Vi införde det här med att klä sej alternativt på skolan och idag är det många fler som sticker ut. När jag sen började på Karro var det som att hitta hem! Där klär sej folk precis hur som helst och det finns inget du kan göra för att sticka ut och jag tycker det är helt underbart!

Idag håller jag fortfarande på att experimentera med min stil, den blir nog aldrig helt klar utan den kommer ändras och utvecklas hit och dit! Nuförtiden är den mer sofistikerad jämfört med under min Karro-tid, kan faktiskt titta tillbaka och skämmas lite för vissa outfits jag hade! Jag avskyr fortfarande trenden att alla ska se exakt likadana ut, jag skulle hata att gå ut på stan och möta 30 stycken som ser ut som nästan exakta kopior av mej (eller kanske jag av dom). Jag kommer aldrig hoppa på den trenden och jag kommer aldrig följa modet slaviskt. Sen ljuger jag om jag säger att jag aldrig tar på mej ett modeplagg för det händer, såklart! Men då gör jag det på mitt sätt, med en touch av Gabrielle! 


Kommentarer
Postat av: SANNAH

Ja, synd att hon ska behöva vara så:P

2009-08-01 @ 21:31:25
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: ellem

Tack så mycket :)



Vad bra du skriver. Tycker det låter klokt att man aldrig blir klar. Det gäller ju det mesta i livet. Kan aldrig va hälsosamt att bara stanna och stå stilla

2009-08-01 @ 22:07:23
URL: http://ellems.blogg.se/
Postat av: Ida

härlig blogg !

2009-08-01 @ 22:38:02
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0