090829, 22.22

Jag tycker att folk klagar onödigt mycket på sången och sångarna i Dead by April, att dom typ inte skulle hålla måttet? Eller nått i den stilen, att dom var bättre "förr" har jag också hört. Men jag måste säga att jag tycker att gitarristen och sångaren Pontus Hjelm inte bara är sjukt het utan han har en sjukt bra röst också! Kanske inte perfekt om man lyssnar med sitt tekniska öra men den är otroligt vacker och personlig, enligt min åsikt. Och sen vore det ju intressant att veta exakt hur många människor som faktiskt skulle klara att under kanske en timme både growla och sjunga, och samtidigt behålla rösten i samma skick som innan? Jag kan inte growla men jag kan tänka mej att det sliter på rösten rätt bra, vilket då gör att den efter några låtars skrik inte håller riktigt samma mått som innan. Så jag menar, det är ju inte konstigt om det slinker in några falska och orena toner här och där.

Och som det tydligt framgick av föregående inlägg var vi alltså iväg till Eskilstuna igår för att se just Dead by April! Jag trodde inte jag skulle orka stå alls eftersom mina ryggmuskler känns lika utslitna som efter 40 000 rygglyft. Men det gick bra och jag stog faktiskt hela tiden, var tvungen att gå bak och luta mej mot ett träd för att avlasta ryggen en stund men annars gick det superbra! Hade dock velat stå längre fram men jag vågade inte chansa och riskera att bli knuffad och mojsad med fyra stycken 3-dagars gamla "knivhugg" på magen! Men herremingud vad högt dom spelade! Helt sjukt! Men det var grymt bra och jag är skitglad att jag åkte även om jag fått lida för det idag! ;)

Förövrigt skulle Michael Jackson blivit 51 år idag. Samtidigt som en trovärdig källa tydligen hävdar att han fortfarande skulle vara vid liv. Typ, lägg ner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0