"Det är jag som är Mia"

Jag skrev ju för ett tag sen om Gömda och att jag väntade på ett uttalande från Mia själv, blev riktigt glad när jag fick syn på dagens Aftonbladet där det med stor text på framsidan stog "Det är jag som är Mia"! Jag ryckte till mej en och sprang nästan hem för att läsa ! ;) Nej så gick det väl inte riktigt till men bråttom blev det i alla fall ! Fast om jag ska vara ärlig är man ju nästan mer förvirrad nu efter att ha läst hennes uttalande, att det som står i boken är det som har hänt.. Hon hade förklaringar till allt som verkat konstigt när man hört och läst Monica Antonssons åsikter.. T ex sa/skrev Antonsson att Mia fick en massa pengar från försäkringskassan i Sverige vilket enligt Mia var pga att hon är sjukpensionär och är fortfarande skriven i Sverige så det är ju egentligen inte så konstigt..  Det man undrade då var ju varför så mycket inte nämndes i boken, sånt som Osama och Monica Antonsson påstog hade hänt men det är ju ganska förståeligt som Mia sa, att saker inte togs med för att det hade varit för avslöjande.. Och lixom, varför skulle hon ljuga ? När "sanningen" är avslöjad, ofta man skulle sitta å blåneka ? Jag vet inte, det är ett jäkla dilemma men jag blev i alla fall glad att Mia själv uttalade sej eftersom man antar att hon borde veta bättre vad som hänt än Monica Antonsson..

En annan sak som jag kom att tänka på precis nu, det är det här med skadestånd.. Jag läste för ett tag sen om bland annat Englas mamma, att hon fick minsann bara så och så mycket i skadestånd och hon ville ha mycket mer.. Så om hon får 1 miljon istället för 100 000, mår hon bättre då ? Jag fattar att man behöver pengar, att saker efter någons död kostar osv men det lät som att om hon fick mer pengar så skulle allt lösa sej och det borde ju inte vara det viktiga i den situationen. Jag vet inte, skitsvårt att sätta sej in i en sån situation, man kanske skulle känna likadant..

btw, idag är det fredag den 13:e.. scaaary ! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0