Etiketter och fack

Jag lyssnade på P3 förut, typ kärlekspanelen eller nått.. Det var i alla fall en kille som inte visste om han var gay eller bisexuell och då började panelen snacka om det här med etiketter och sånt.. Asså jag är emot sånt, att sätta etiketter på alla människor, att man måste vara antingen gay eller straight, punkare eller hiphopare.. Varför måste man läggas i ett visst fack med just DEN etiketten ? Spelar det nån roll lixom ? Man måste ju inte säga "jag är gay" eller "jag är lagd åt båda hållen", det kan väl hända att man en en gång i livet tänder på nån av samma kön, är man bi då ? Man är väl som man är, med eller utan etikett lixom ! Jag har fått min klädstil ifrågasatt ett antal gånger, nån gång var jag tydligen emo/punkare och en annan gång var det hiphopare.. Jag gillar att blanda olika stilar, det blir ju mycket roligare så än att tvunget vara i ett visst fack och med en viss etikett, då kan man en dag vara punkare, en annan dag hiphopare och en tredje dag fjortis ! Nej så jag säger bara, skippa etiketterna och va ingen annan än dej själv !


Kommentarer
Postat av: Isabelle

I agree ! :)

2009-02-01 @ 23:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0