Skandalen är nu ett faktum

Nu skriver jag här på allmän begäran ! På begäran från Jonas som tydligen inte har nått att göra hos Fredrik utan måste läsa min blogg för att hålla sej sysselsatt ! :P Skämtåsido så skriver jag faktiskt för att ännu en gång ta upp ett visst ämne, nu när skandalen verkligen är ett faktum.. Jag pratar förstås om Petra Mede i Melodifestivalen, kort och gott KATASTROF !! Hon stog där i 700 ombyten och sa saker som man skulle ha skrattat åt om Kristian Luuk hade sagt dom men nu blev det bara platt fall och här snackar vi ingen liten snubbling utan värsta magplasket ! Ska man ta in en ny programledare (som förövrigt är mycket sämte än föregående) så ska man väl ta in nya saker med honom eller henne, man ska väl inte behålla skämten som föregångaren drog när den nya dessutom förstör skämten ? Det värsta av allt är ju att när hon pratar så låter hon hela tiden ironisk och hånfull och inte på ett sätt så att det blir roligt utan snarare plågsamt ! Jag tyckte nästan det var pinsamt att se.. Väntat var ju också att helt fel låtar gick vidare.. Jag undrar, har jag så konstig smak ? För man får nästan alltid sitta och bli förbannad för att dom man absolut inte tyckte går vidare eller vinner osv. Sen kom Marri och jag på att det finns endast fyra olika typer av låtar som får vara med i Melodifestivalen, den första är den här typiska discodängan (typ Alcazar) som kan varieras och bli lite mer rockig (typ Nina Söderquist) vilken är den genren som nog oftast går hem, sen finns det den klämkäcka låtarna (Emilias och Scotts), sen finns den andra genren som nog oftast går hem, powerballaden (Shirley, Sanna Nielsen förra året) och så den sista som blir svårförklarad men ett exempel är Marie Serneholts låt eller Sertab som vann Eurovision för några år sen, typ indisk känsla.. Det är dom, sen kan det komma in en och annan utstickare men i stora drag så är det så det ser ut ! Det kom vi fram till ! ;) 

Jaa det var nog allt från mej idag, I hope you enjoyed the reading Jonas ! ♥ 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Nej jag njöt inte! skiter väll i melodifestivalen :P:P vill ju veta vad du har haft för dig för hyss ju! XD skojjar bara, love you babe! <3 now and forever!

2009-02-08 @ 01:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0