Dags för ännu en klagotext

Dags att blogga kanske ?! Har inte blivit av på ett tag på grund av bristande motivation och ett skapligt händelsefattigt liv ! Men nu är vi på gång, säger vi ! ;) I alla fall så är jul/nyårsmyset helt över nu när alla börjat skolan/jobbet och det är bara att återvända till verkligheten igen för att se ännu ett år rusa förbi ! Just det, nytt år, 2009, vad har vi för förhoppningar om 2009 ? Jag hoppas att jag hittar/köper/får en trisslott där jag vinner pengar som räcker resten av mitt liv, eller att jag i alla fall kan få ett jobb under detta år.. Känns skapligt lovande.. Annars blir det väl till att sätta sej i skolbänken igen, vilket känns väldigt lite lockande :S Såhär är det, jag vill gääärna bli teckenspråkstolk/teckenspråkslärare och jag tror att det vore skitkul (förutom att man som tolk måste ha svartamörka/enfärgade/tråkiga kläder vilket inte är jag) men om jag ska bli tolk måste jag plugga minst 3 år och jag vet inte om jag har den orken och motivationen, jag vill lixom ha barn för 3 år sen så ska jag behöva vänta 3 år innan jag skaffa några.. Asså det är inte lätt att vara människa så ofta ! Joo jag vet det finns dom som har det värre  osv men det betyder ju inte att jag helt plötsligt kan se glädje i alla motgångar och tråkigheter bara för att nån liten stackare inte har tak över huvet och ingen mat i magen, det gör väl istället ens plåga ännu värre.. Men men, nu tar vi tag i våra liv och gör nått av dom ! Jag vet iaf vad jag ska göra, jag ska gå ut till köket och laga gulaschsoppa för magen börjar kurra ! ;)


         

                                                                                                                                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0