Sanningen om Gömda

Den skulle jag gärna vilja ha, satt nämligen vid teven förut och råkade av en slump slå över till ettan precis när det här programmet Debatt, eller vad det nu heter, gick ! I bild ser jag en utländsk man som säger nått om Libanon och sen går det över till programledaren som läser upp ett stycke ur boken Gömda, vilket fångar mitt intresse eftersom jag har läst alla dom böckerna som handlar om "Mia Eriksson". Den utländska mannen visar sej vara "mannen med de svarta ögonen" från boken och han sitter där och säger att det som står om honom i boken inte är sant (förutom misshandel vid 3 tillfällen).. Jag måste säga att jag känner mej förvirrad, lurad, förvånad och nästan chockad.. Man har ju under dom senaste dagarna kunnat läsa om Liza Marklund och huruvida hennes böcker om "Mia Eriksson" är sanna eller inte men jag trodde inte att det var så allvarligt utan att folk bara blivit upprörda över småsaker som det brukar vara. Jag gick i alla fall in på Newsmill och läste en massa som folk och som Liza Marklund själv skrivit.. Asså jag vet inte vad jag ska tro.. Här har man suttit och läst om dom hemskaste händelser som hänt en stackars kvinna och verkligen känt medlidande för henne, så kommer det fram att hon kanske bara velat lura myndigheterna på pengar ! Jag säger inte att jag tror på Monica Antonsson som har uttalat sej om det här men snacka om att man blir förvirrad ! Och snacka om att böckerna lite har förlorat sin "charm" ! Men jag tror inte att det är Liza Marklund som ljuger utan är det nån som är falsk så är det i sånna fall "Mia Eriksson", jag menar ganska osmart drag av en författare att hitta på en sån här historia.. Om hon nu skulle ha gjort det, tänkte hon inte på att det kanske kunde komma fram och att det i princip skulle kunna ödelägga hennes karriär ?

Som sagt, jag vettefaan vad man ska tro och hur ska man nånsin kunna veta vem som ljuger och vem som verkligen berättar sanningen ? Det verkar ju mest trovärdigt att "Mia" är den som ljuger eftersom hennes ex-man (som hon har sin äldsta son tillsammans med) har berättat sin verison och människor som Monica Antonsson har kollat upp en massa av hennes uppgifter som då inte stämmer osv. Men, hur vet vi att inte Monica Antonsson bara är nån som vill tjafsa och tjäna pengar ? Det är ett jäkla dilemma.. Nu väntar jag bara på att "Mia" själv ska uttala sej, det vore intressant att se vad hon har att komma med !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0